Aktualności / Ogłoszenia
Usuwanie odpadów budowlanych
INFORMACJA
Polkowicka Dolina Recyklingu Sp. z o.o. wykonuje usługę dodatkową na podstawienie i odbiór kontenera na odpady budowlane spod nieruchomości. Ze względu na zmiany ustawy o odpadach, od stycznia 2025 r. Spółka nie ma już możliwości odbierania ZMIESZANYCH odpadów budowlanych. Obecnie Polkowicka Dolina Recyklingu świadczy dwie usługi dotyczące odbioru odpadów budowlanych: usługę podstawienia i odbioru kontenera na odpady gruzu, betonu i innych odpadów mineralnych oraz usługę podstawienia i odbioru kontenera na pozostałe odpady poremontowe.
Pozostałymi odpadami budowlanymi są m.in.: rurki PCV, taśmy i folie malarskie, płyty gipsowe, kleje, farby, futryny metalowe, gumoleum, styropian, panele itp.
W związku z powyższymi zmianami mieszkańcy, którzy planują remont muszą posegregować wytworzone odpady budowlane i odpowiednio się ich pozbyć. Można to zrobić na kilka sposobów:
- wynająć dwa kontenery: jeden na gruz, drugi na pozostałe odpady budowlane,
- wynająć kontener na gruz, a pozostałe odpady budowlane oddać w jednym z funkcjonujących PSZOK-ów,
- wszystkie wytworzone odpady budowlane posegregować i oddać na PSZOK-u.
Co ważne w Punktach Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych również obowiązuje segregacja odpadów budowlanych. Zasady sortowania mogą się różnić w zależności od Punktu.
Mieszkańcy, którzy chcą skorzystać z usługi dodatkowej na podstawienie i odbiór kontenera na gruz i beton lub kontenera na pozostałe odpady poremontowe zgłaszają zapotrzebowanie na usługę wywozu telefonicznie pod nr 76 847 91 30, drogą elektroniczną na mail: bok@pdr-bok.pl, pisemnie lub osobiście w Biurze Obsługi Klienta Polkowickiej Doliny Recyklingu przy ul. Dąbrowskiego 2 w Polkowicach.
Koszt usługi podstawienia i odbioru kontenera wynosi:
- poj. 1m3 – 320,00 PLN
- poj. 3m3 – 450,00 PLN
- poj. 7m3 – 590,00 PLN
« powrót
07.01.2025